Stichting Vrienden van de Alk

Onze projecten

Stichting Vrienden van de Alk bijgedragen aan de volgende projecten:

Muziek instrumenten

Aanschaf Spelletjes
Een groot aantal spelletjes op het Heliomare College was verouderd of stuk. Terwijl spellen een goede methode zijn voor kinderen om bijvoorbeeld te leren samenwerken, wachten op beurten en vooruit te denken. Daarom is de aanvraag voor een 5-tal spellen (?) goedgekeurd door de Stichting Vrienden van de Alk.
Lees hier het interview met …. Over het belang van spelletjes op school.

Huur moestuintjes en Picknicktafel
Leerlingen van de Alk gaan 2 x per week naar een moestuincomplex om in de tuin te werken. Zo leren zij te zorgen voor de natuur en samen te werken. De picknicktafel in de moestuin is belangrijk om een rustpunt te creëren tijdens het harde werken en een gelegenheid om te lunchen. De picknicktafel was aan vervanging toe en de Stichting Vrienden van de Alk heeft de aanschaf van een nieuwe picknicktafel mogelijk gemaakt.
Ook heeft de stichting bijgedragen aan het betalen van de huur van de moestuintjes in 2022. Voor de toekomst zijn de stichting en de school met elkaar in gesprek voor een duurzamere oplossing.

Tekentafel

Rekenmethode