Stichting Vrienden van de Alk

Onze organisatie

We hebben deze organisatie opgericht om onze doelstellingen te bevorderen en zoveel mogelijk voor zowel het SO als het VSO te betekenen

De Stichting Vrienden van de Alk stelt zich al jaren tot doel financieel bij te dragen aan projecten en leermiddelen die ten goede komen aan de leerlingen van de Alk en Heliomare Collega Alkmaar. Het belang van de leerling staat centraal bij elke aanvraag die gedaan wordt bij de stichting . In de afgelopen jaren heeft de stichting vanuit verschillende hoeken bijdragen ontvangen om aan die aanvragen te voldoen. Te denken valt aan de Juniorkamer, de Rotary, enz.

De leden van de Stichting Vrienden van de Alk komen ongeveer 3 keer per jaar bijeen, afhankelijk van de omstandigheden en aantal aanvragen. Daarnaast proberen we fondsen te werven of deel te nemen aan activiteiten die financieel bijdragen, zoals deelname aan de Cityrun en Rabo fietstocht. Wij voeren dit in goede afstemming met beide scholen uit en kijken naar de taken/verantwoordelijkheden van de school en de stichting

We zetten een aantal doelen op een rijtje die we met hun bijdragen hebben kunnen ondersteunen.

• Een grote set rouwlego ter ondersteuning van leerlingen die in een rouwproces zitten.
  • Een aantal naaimachines voor bij de lessen textiele vorming.
  • Een kraam die multifunctioneel kan worden ingezet, bijvoorbeeld bij feesten of open dag.
  • Kasten voor de winkel “Gewoon Leuk” van het Heliomare College Alkmaar.
  • Materialen voor het maken van een verrijdbare tekentafel met lades voor tekenonderwijs.
  • Ondersteuning bij financiering volkstuintjes. Daarbij ook aanschaf tuingereedschap en picknicktafel.
  • Aanschaf materialen voor een zorgboerderij die best wat financiële ondersteuning kon gebruiken.
  • Aanschaf van materialen voor het houden van bijen en winnen en verwerken van honing.
  • Meerdere keren ondersteuning bij aanschaf buitenspelmateriaal.
  • Bijdrage voor een speciale inrichting van een structuurgroep.
  • Aanschaf aanhangwagen.
  • Aanschaf van een busje voor leerlingenvervoer.
  • Muziekinstrumenten en technische apparatuur voor lessen muzikale vorming.

Jaarverslagen

Vrienden van de Alk bestaat uit de volgende Leden:

• Martijn Veldkamp - Voorzitter - sinds 2010
  • Natasja Insing - penningmeester - sinds 2023